Description
Valtra Seria T
Ciągniki z nowej serii N prowadzą się jak małe traktory, a pracują jak wielkie maszyny. Są wyposażone w najpotężniejszy silnik w tej klasie pojazdów, a mimo to zachowują zwrotność, która pozwala na bardzo precyzyjne kierowanie. Obniżone zużycie paliwa i dłuższy okres międzyserwisowy znacznie ograniczają całkowity koszt eksploatacji tych ciągników.
Kabina
Kabiny Valtra są zaprojektowane i skonstruowane tak aby były przestrzenne, ergonomiczne i bezpieczne.
Drzwi kabiny są duże, z regulacją ustawienia ich otwarcia, i mają wytrzymałe sprężyny gazowe, które ułatwiają otwieranie. Uchwyty są solidne a podłoga kabiny jest płaska.
Kabiny ciągników Valtra są wyjątkowo obszerne i oferują doskonałą widoczność przez przyciemnione szyby. Szerokość kabiny pozwala na łatwe obracanie się operatora przy korzystaniu ze specjalnego układu do jazdy tyłem TwinTrac.
Kolumna i koło kierownicy są regulowane, a samo koło kierownicy wykonano z przyjemnych w dotyku materiałów, które zapewniają operatorowi wygodne i bezpieczne prowadzenie. Fotel obraca się o 180 stopni. Jeszcze większe bezpieczeństwo gwarantuje podświetlenie stopni oraz opóźnione wyłączanie światła wnętrza kabiny.
Silnik
Silniki AGCO Power to silniki do pojazdów terenowych, przeznaczone do ciągników współpracujących z wymagającymi maszynami. Jest to zwłaszcza widoczne w ich solidnej budowie, wytrzymałości, niezawodności i wysokim momencie obrotowym.
Wszystkie ciągniki Serii T są napędzane silnikami AGCO Power Common Rail, które dodatkowo ulepszono w celu udoskonalenia spalania i obniżenia emisji spalin. Dzięki tym zmianom siliniki są teraz cichsze, zużywają mniej paliwa i mają jeszcze większą moc niż dotychczas.
Hydraulika
Zgodnie z zapotrzebowaniem można wybrać hydraulikę zewnętrzną sterowaną mechanicznie lub elektronicznie a obsługa jest prosta i logiczna. Olej hydrauliczny wymienia się rzadko, dzięki czemu oszczędza się czas i koszty. Dodatkowo Seria T pozwala na zastosowanie zatwierdzonych przez Valtrę olejów pochodzenia roślinnego.
W modelach Advance hydrauliką zewnętrzną steruje się wygodnie i skutecznie przy pomocy joysticka i przycisków umieszczonych w nowym ergonomicznym podłokietniku. Joystick może również służyć do sterowania ładowaczem czołowym. Dzięki proporcjonalnemu sterowaniu joystickiem i elektronicznie kontrolowanym zaworom hydraulicznym, funkcje ciągnika i maszyn można regulować z niebywałą precyzją.
Wydajność hydrauliki programuje się w zależności od przepływu i cykli pracy a jej maksymalna wartość jest niezwykle wysoka: 115 l/min (200 bar). Hydraulika LoadSensing w wersjach Advance spełnia wszystkie wymagania stawiane przez najnowsze maszyny i zestawy maszyn. Całkowicie elektroniczne sterowanie hydrauliką zewnętrzną jest charakterystyczną cechą, stosowaną wyłącznie w ciągnikach Valtry.
Przekładnia
Valtra Direct pozwala wybrać idealny zakres przełożeń dla bieżącego zadania. Każdy z czterech zakresów przełożeń zaczyna się od zera i oferuje bezstopniową regulację prędkości. Twoja wydajność pracy podczas jazdy do tyłu jest taka sama jak przy jeździe do przodu. Wybierając idealny zakres dla danej pracy, korzystasz z optymalnej współpracy silnika z przekładnią, co pozwala Ci na bardziej ekonomiczną jazdę.